söndag 19 januari 2014

Oplanerat i gymmet

Victor skulle på kalas i stan under eftermiddagen och med tanke på blåsten och de halkiga cykelbanorna så bestämde jag mig för att ta dagens träningspass på gymmet.
Det var ganska lugnt i gymmet, men det spelar inte så stor roll när man går runt där utan plan.
Efter 10 min i roddmaskin som uppvärmning så hade jag i alla fall klarat ut att jag skulle fokusera på överkropp och core. Det blev lite klassiska maskiner för triceps, bröst, axlar och rygg 3* 15 på samtliga. Sen körde jag rygglyft på pilatesboll och situps med vridning (medicinboll 4kg), plankan med knäindrag, rygglyft (helvarvsrotation med viktskiva) samt triceps-bicepscurls med kettelbell. Jag avlutade hela passet med 7 stycken 45 sekunders intervaller på löpbandet i 4:30-fart med 30 sekunders vila mellan.

Väl hemma så stod möten på bordet och TVn var redo för handbolls-EM. Heja Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar