torsdag 31 maj 2012

Hitta motivationen

Är jag motiverad? Svar: Ja
Har jag en plan? Svar: Nja
Har jag ett mål? Svar: Kanske

Just nu har jag jättesvårt för att sätta min egen träning överst på prioriteringslistan. Familjen kommer ständigt först. Jag måste hitta ett bra mål. Tjejmilen lockar, men den går helgen direkt i anslutning till två av mina älsklingars födelsedagar. Lidingöloppet hade ju inte heller varit så dumt ;) Dock räcker det med 10 km.

Men vad ska jag ha för plan om jag nu har dessa tävlingar som mål?
Just nu känns det som träningen ligger på nollnivån och jag får börja från början efter förkylningar och mycket stressiga perioder med trötthet och hjärtklappning. Hjärtklappningen är nu kontrollerad och är en direkt symptom på stress enligt läkare. =okej att börja träna igen, men måste lyssna mer på mig själv och varva ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar